La Moqueta Verde


Thatcherismo a la Sueca, por Victor Lapuente

Víctor Lapuente, un compañero nuestro y lector de La Moqueta, hace una contribución interesante hoy en El País. Parte de lo que escribe en el artículo fue discutido hace tiempo en un post moquetil, lo cual nos enorgullece mucho.

Sobre si el tatcherismo a la sueca es una buena idea algunas tenemos discrepancias, como ya apunté en aquella discusión, para mi el tatcherismo a la sueca tiene poco de tatcherismo, que su "exportación" va a ser más que complicada porqué las condiciones inciales no van a ser las mismas en lugares fuera de la escandinavia socialdemócrata. Y deberiamos ser escépticos, como mínimo, sobre sus posibilidades de éxito.

En todo caso, felicidades Víctor, y que sigamos discutiendo y escribiendo mucho.

Etiquetas:

AddThis Social Bookmark Button

2 Respuestas a “Thatcherismo a la Sueca, por Victor Lapuente”

  1. # Anonymous aragaralk

    És molt clarificador l'article que ens proposes, Laia. El problema foanmental que crec esbrinar és que el "vestit" de gestió de lo públic que se li assigna a la centre-dreta o liberals es converteix sovint amb una "disfresa" on els conceptes d'eficiencia i competitivitat el que fan és amagar el pur i ambiciós negoci.
    Exacte, és només l'esquerra qui crea, defensa i dota de suficiència financera a les institucions públiques. I aquí l'eufemisme: la dreta mai farà res pels serveis públics, perqué no hi creu, perqué no hi pot creure, a no ser que no ho pugui evitar. I quan no ho pot evitar és limita a gestionar-lo sota praxis més o menys encubertes sota el paraigua de la eficiència i la competitivitat. Només l'esquerra hi creu en la necessitat d'una educació pública i de qualitat, uns transports púlbics i de qualitat i un servei de sanitat públic i de qualitat. Mentre que aquest tatcherisme ens parla d'eficiència i competitivitat, l'esquerra afronta el dilema sota el principi de la qualitat. ¿I és que un servei públic de qualitat, igualitari i per a tothom, no és un servei públic eficient?  

  2. # Anonymous Zoa Ruiz - paginas web

    Bueno primera vez que leo sobre Víctor Lapuente, pero la verdad es que es muy buen aporte...  

Publicar un comentario



Siguenos también en   ADN.es

Sí, ministro


online

Comentarios Recientes

Ciencias Sociales



© 2008 La Moqueta Verde | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written Juan March Institute | Check your Email


hoy nos visita...